×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : یکشنبه, ۲۷ اسفند , ۱۴۰۲  .::.   برابر با : Sunday, 17 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
ایا قرارداد اجاره بعد از فوت موجر فسخ میشود ؟

رسانه‌ خبری املاک پرس:
ایا قرارداد اجاره بعد از فوت موجر فسخ میشود ؟
در املاک مسکونی که قرارداد اجاره بین موجر و مستاجر منعقد میگردد گاهی اوقات پیش می آید که مالک یا مستاجر فوت کند و قرارداد اجاره را تحت تاثیر خود قرار دهد.
طبق قانون اگر موجر فوت کند مستاجر میتواند تا زمانی که قرارداد اجاره به اتمام نرسیده در ملک سکونت داشته باشد و ورثه مالک نمیتوانند از مستاجر بخواهند که ملک را تخلیه کند اما در این مورد دو استثنا وجود دارد :
۱- شرط مباشرت در اجاره : اگر در قرارداد اجاره شرط شود که فقط مستاجر میتواند از ملک استفاده کند هیچ کس حتی ورثه نمیتواند وارد ملک مستاجر شود و از آن استفاده نماید در این صورت با پایان یافتن قرارداد یا با فوت مستاجر قرارداد اجاره لغو میشود.
۲- عقد قرارداد مطابق عمر مالک : اگر موجر فقط تا زمان حیات خود مالک منافع ملک باشد با فوت موجر قرارداد اجاره باطل میشود.
بنابراین اگر قرارداد اجاره شرط مباشرت مستاجر شده باشد با فوت مستاجر باطل میشود و اگر قرارداد اجاره با عمر مالک باشد با فوت موجر فسخ میشود.

حال اگر مستاجر قبل از انقضای قرارداد فوت کند برای فسخ قرارداد اجاره باید همه ورثه اتفاق نظر داشته باشند و اگر یکی از وراث راضی به لغو قرارداد اجاره نباشد ان قراداد فسخ نمیشود.
هنگامی که موجر فوت میکند مستاجر باید اجاره بهای خود را به صندوق دادگستری واریز کند یا ان که اظهار نامه ایی برای وراث بفرستد تا شماره حساب برای واریز اجاره بها اعلام کنند و پس از پایان یافتن مدت قرارداد اجاره مستاجر باید ودیعه را از وراث مطالبه کند و تا زمانی که وراث ودیعه مستاجر را پرداخت نکنند مستاجر ملزم به تخلیه ملک نیست .

 

Capture 300x300 - ایا قرارداد اجاره بعد از فوت موجر فسخ میشود ؟

منبع خبر :

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.