×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : یکشنبه, ۲۷ اسفند , ۱۴۰۲  .::.   برابر با : Sunday, 17 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
غلامرضا مرحبا ،سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی :    مالیات بر خانه‌های خالی؛ سد راهِ احتکار مسکن

غلامرضا مرحبا در خصوص تازه ترین مصوبات و اقدامات کمیسیون متبوعش اظهار کرد: در خصوص خودروسازی مباحثی مطرح شده و شخصا به عنوان یک شهروند نظر خود را اعلام می کنم.

راه نجات صنعت این است که آن را به دست صنعتگر بسپاریم و دولت به عنوان یک نیروی بالادستی و حاکمیتی، باید برنامه ریزی و پشتیبانی را بر عهده داشته باشد.

وی ابراز امیدواری کرد روزی خودروهای ساخت ایران را در سایر کشورها ببینیم و افتخار کنیم نه مثل امروز که استفاده کنندگان از خودروهای ایرانی، دردسرهای متعددی را شاهد هستند.

مرحبا همچنین در خصوص تحقیق و تفحص های هفته گذشته، اظهار کرد: فعلا درباره برخی طرح ها رای گیری نشده تا نهادهایی که مورد تحقیق و تفحص قرار گرفتند، برای رفع مشکل اقدام نمایند.

لذا برخی تحقیق و تفحص ها به ماه های آتی موکول شد. همچنین نهایی شدن مالیات بر عایدی سرمایه را در دستور کار داریم و این مالیاتِ تنظیم گر و کارآمد را به زودی به صحن می فرستیم.

این نماینده مجلس با اشاره به آمار پر شتاب تولید مسکن اظهار کرد: در این زمینه با احتکار مسکن هم رو به رو هستیم و برخی نهادهای حقوقی نیز در این راستا دارای نقش بودند و طبق گزارش های رسیده، بعضا ۲۰۰ تا ۳۰۰ واحد را در اختیار دارند و برای مصرف به بازار ارائه نمی کنند.

مرحبا مالیات بر خانه های خالی را کنترلی و راهِ مبارزه با احتکار مسکن دانست و افزود: باید شرایطی را ایجاد کنیم تا ارائه مسکن برای دارندگان آن دارای سود باشد.

وی در عین حال به مشکلات پیش روی مالیات بر خانه های خالی اشاره کرد و در این بین، نبود سامانه ای اطلاع محور برای شناسایی خانه های خالی را گوشزد کرد و گفت: سامانه ای از سوی وزارت راه و شهرسازی معرفی شد -سامانه اسکان و املاک- که قرار بود اطلاعات لازم را برای سازمان امور مالیاتی مهیا کند اما عملا این اتفاق نیفتاد و اطلاعات به موقع و با کیفیت، به سازمان امور مالیاتی نرسید.

اگرچه بخشی از کارها نیز انجام نشده است ولی اطلاعاتی در اختیار داریم که نشان از افزایشِ عرضه مسکن به بازار مصرف دارد و لذا اگر قانون مالیات بر خانه های خالی به طور کامل اجرا شود، مفید و موثر خواهد بود.

7 10 - غلامرضا مرحبا ،سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی :    مالیات بر خانه‌های خالی؛ سد راهِ احتکار مسکن

 

 

منبع خبر : بازار

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.