×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۲۶ اسفند , ۱۴۰۲  .::.   برابر با : Saturday, 16 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 1 خبر
خلیل محبت خواه مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران : هیچ یک از آگهی‌های تبلیغات پیش فروش مسکن مجوز ندارند

خلیل محبت خواه مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران نیز درباره مسأله ممنوعیت تبلیغات پیش فروش مسکن در تهران تصریح کرد: ما در اداره کل راه و شهرسازی استان تهران، هیچیک از تبلیغات پیش فروش مسکن را تأیید نمی‌کنیم.

مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران افزود: از مردم می‌خواهیم که اگر قصد خرید یا پیش خرید از واحدهای آگهی شده برای پیش فروش دارند، قبل از واریز وجه، از اداره کل راه و شهرسازی استان تهران در خصوص قانونی بودن یا نبودن فعالیت انبوه سازی مدعیان پیش فروش مسکن، استعلام کنند تا مشکلی برای آنها پیش نیاید.

وی تأکید کرد: هیچیک از شرکت‌هایی که در رسانه‌ها یا پیامک‌های تبلیغاتی اقدام به تبلیغ پیش فروش مسکن در تهران دارند، مجوزی از راه و شهرسازی اخذ نکرده‌اند.

محبت خواه یادآور شد: بر اساس قانون، برای تبلیغات پیش فروش مسکن باید از اداره کل راه و شهرسازی استان تهران، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران و اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران مجوز اخذ کرده باشند.

وی اضافه کرد: ممکن است انبوه سازی پروانه ساخت از شهرداری منطقه اخذ کرده و در روی زمین شخصی ساخت و ساز و سپس شروع به پیش فروش کند ولی اگر به اسم نهضت ملی مسکن یا اقدام ملی مسکن باشد، مجوز ندارد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران گفت: یک سازنده ممکن است مجوز ساخت ۲۰ واحد بر روی زمین تملک شده را گرفته باشد ولی اینکه انبوه سازی را با استفاده از طرح‌های دیگران انجام داده باشد، تخلف است.

این مقام مسئول بیان کرد: در هر صورت مردم اگر می‌خواهند از هر انبوه سازی که اقدام به تبلیغات برای پیش فروش مسکن می‌کند، واحدی پیش خرید کنند، قبل از واریز وجه، از اداره کل راه و شهرسازی استان تهران استعلام کنند.

انبوه ساز: پروژه‌های بدون مجوزِ مدعی پیش فروش مسکن، نه زمین ملکی دارند و نه پروانه ساخت
خشایار باقرپور فعال صنعت ساختمان نیز گفت: غرب تهران در یک دهه اخیر کانون ساخت و ساز پایتخت به خصوص از سوی تعاونی‌های انبوه سازی بوده و هیچ منطقه‌ای در تهران به اندازه این منطقه به واسطه تغییر کاربری‌های گسترده در این منطقه پتانسیل مسکن سازی نداشته است؛ همچنین به خاطر جاذبه‌های گردشگری متعدد منطقه و نقطه ورودی باد به شهر تهران و دریاچه چیتگر، رویکرد و اقبال خوبی از سوی مردم به این منطقه شد.

وی ادامه داد: این اقبال مردمی برخی سوءاستفاده‌ها را هم از طرف فرصت طلب‌ها ایجاد کرد و امروز شاهد آن هستیم که منطقه مذکور تا حدودی از چنین پروژه‌هایی اشباع شده است؛ می‌بینیم که برخی پروژه‌های پر سروصدا و با تبلیغات هنگفت در این منطقه در حال انجام است.

باقرپور گفت: این پروژه‌هایی که تبلیغات سنگینی برای آنها می‌شود، هیچیک پشتوانه محکمی برای اعتماد به آنها ندارند و بهتر است مردم در این پروژه‌ها سرمایه گذاری نکنند؛ حتی ساختار تعاونی داشتن هم نمی‌تواند مجوزی برای اعتماد کردن به آنها باشد؛ چرا که در حال حاضر پروژه‌هایی تبلیغات آنها در حال انجام است که بر روی اراضی تملیکی، مصادره‌ای دادگاه انقلاب و امثال آنها مثلاً قرار است احداث شود؛ این اراضی عملاً ممنوع‌المعامله هستند.

وی تصریح کرد: پروژه‌های مسکن سازی پر سروصدایی که تبلیغات آنها در سطح شهر پراکنده شده، اکثراً به شرکت‌هایی اختصاص دارد که ظاهراً ساختار تعاونی دارند اما هیچ نظارتی روی آنها نیست و همگی روی زمین‌های غیر قانونی ساخته می‌شود؛ حتی از نظر صدور پروانه هم هیچ تضمینی نیست که توانسته باشند پروانه ساخت دریافت کرده باشند؛ اسناد این اراضی را هم اگر مشتری طلب کند، بعید است که شرکت‌های مدعی انبوه سازی در منطقه یاد شده، بتوانند اسناد قابل قبولی ارائه کنند.

این انبوه ساز با اشاره به تبلیغات این شرکت‌ها و پروژه‌های پیش فروش مسکن با پیش پرداخت‌های زیر ۳۰۰ میلیون تومانی گفت: جدای از قانون پیش فروش مسکن که وزارت راه و شهرسازی به عنوان متولی اجرای قانون، ملاحظاتی در این خصوص دارد، سایر موارد قانونی هم در این پروژه‌ها رعایت نمی‌شود.

وی ادامه داد: برخی شرکت‌های تعاونی مدعی انبوه سازی، بر اختلافات حقوقی اتحادیه تعاونی‌های مذکور با وزارت راه و شهرسازی سوار شده و می‌گویند تبلیغات پروژه‌های انبوه سازی ما، شامل قانون پیش فروش نمی‌شود.

 

6 19 - خلیل محبت خواه مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران : هیچ یک از آگهی‌های تبلیغات پیش فروش مسکن مجوز ندارند

منبع خبر : خبرگزاری مهر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.